måndag 3 oktober 2011

Vardag?

Det känns som att vardagen har börjat komma här på UCSD. Föreläsningarna har varit igång i snart två veckor och jag har gjort assignments och snart är det mid-terms och papers som ska in. Jag gillar verkligen min Management-kurs Organizational Leadership. Det känns som att jag kommer ha jättemycket nytta av den även utanför arbetslivet. En rolig grej som inte direkt händer hemma är att här börjar alla plocka ihop sina grejer tio minuter innan föreläsningen är slut och sedan reser sig alla och går minuten då det står på schemat att föreläsningen ska vara slut även om föreläsaren står kvar och pratar. Jag blev väldigt förvånad första gångerna, kändes väldigt respektlöst.

Det märks att kurserna kommit igång också genom att man träffar inte längre lika mycket folk som i början. Då anordnades massa events och aktiviteter så då träffades man naturligt men nu har alla olika scheman och det blir inte på samma naturliga sätt. Det står inte längre folk på Library Walk och försöker värva en till olika utskott och föreningar. På tal om det så missade jag registreringstiden till sorority-livet eftersom jag förvirrade 12am och 12pm...Alla som känner mig vet ju hur dålig jag är på att bestämma mig, så än en gång blev det slumpen (ödet?) som fattade beslutet åt mig. Så tyvärr blir inte jag någon Alpha Kappa Gamma eller vad nu alla olika Chapters heter.

Idag var jag och en kompis och provade våtdräkter! Surflektionerna börjar på söndag så jag funderar på om jag ändå inte ska köpa en istället för att hyra eftersom jag tror att jag vill hyra en bräda lite då och då även efter den här surfkursen. Sedan var vi på ett möte för UCSD Twirling Flag Team och vi provade att twirla lite flaggor för att se om det var något för oss. Det var det inte, men det var väldigt kul att prova men tyvärr har jag nog inte riktigt den koordinationen som krävs. Ni kan se hur det ser ut här och här, de är jätteduktiga!

Har varit väldigt dålig på att fota! Ska ge mig ut någon dag med kameran så ni får se hur det ser ut här. Och förresten, om ni vill mig något så är mitt telefonnummer (001) 858-405-6414 och min adress är:
Linda Ossiannilsson
#20096
9450 Gilman Drive
La Jolla CA 92092-0100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar