lördag 22 oktober 2011

Uppdatering

Midterms har börjat för många, därför är IHouse lite tystare och mindre aktivt än vanligt. Men bara lite. Jag har alla mina midterms nästa vecka, två på torsdag och en på fredag. Så nu har jag också börjat plugga på riktigt. Passar bra eftersom jag ändå har någon konstig förkylning så jag är inte så sugen på att göra saker eftersom jag hostar sönder mig själv. Jag gick efter påtryckningar från mina flatmates och vänner till health center och läkaren där tyckte att jag skulle ta en antibiotikakur. Hemma hade jag nog inte tänkt på att gå till läkaren efter 3 veckor med halsont och hosta utan tänkt att det går över, men det är faktiskt riktigt irriterande, jag har blivit tvungen att gå ifrån en del föreläsningar för att jag inte kunnat sluta hosta. Så jag hoppas det går över snart, för nästa vecka är det halloween och då planerar vi att åka till Santa Barbara.

Har nog inte berättat om när jag och Sanna åkte till Fashion Valley och shoppade, Sanna köpte halva köpcentret kändes det som och allt som jag köpte gick i exakt samma stil så när jag kom tillbaka och visade mina flatmates så skrattade de bara åt mig. Hittar jag något snyggt så köper jag det! Har ju inte hittat så mycket snyggt här tycker jag så då får man passa på! Sedan åt vi middag på The Cheesecake Factory, det stället gillar ju jag! Tur att Sanna hade varit där innan och visste hur gigantiska deras portioner är vi kunde dela en räkpasta och ändå bli jättemätta. De har ju även det mest underbara utbudet av cheesecakes (därav namnet) och jag var ju tvungen att köpa med mig en bit med pumpasmak bara för att testa. Väldigt trevlig dag blev det i alla fall. Just det, en tur till IKEA tog vi ju också, köpte lite knäckebröd, kaffe och pärlsocker, välbehövligt. De hade redan börjat med glögg och pepparkakor, men det får bli nästa gång!




Såklart har vi också hunnit med vår tur till PB för Taco Tuesday! Det är nånting med de där Fish tacosen, de är så goda, missar jag det en vecka går jag runt och tänker på dem tills det är dags för nästa Taco Tuesday! 

 Så här stora jordgubbsmargaritas kan man förresten få på Taco Tuesday

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar