söndag 16 oktober 2011

Min födelsedag

I fredags fyllde jag år, 24 var det dags för den här gången och när folk fick reda på det blev de först väldigt förvånade och sedan började de prata om hur gammal jag är. Jag har bara träffat en som är äldre än vad jag är, och då är hon ändå bara ett år äldre. De flesta här är 20 eller 21.

Dagen innan min födelsedag, i torsdags, så var jag och Frida här i min lägenhet på kvällen och bakade lite till festen och gjorde en spellista med svensk musik. Strax innan tolv kom min amerikanska kompis Heather förbi och hade med sig en bit tårta till mig som hon hade köpt, så gulligt av henne! Sedan precis på tolvslaget kom mina rumskompisar, som vid 21-tiden hade gått iväg med sina skolböcker för att plugga på biblioteket, med en stor skylt där det stod "Happy Birthday Linda" och fat med 24 cupcakes som de precis hade bakat, red velvet och reeses-choklad. Snacka om att jag var mätt när jag gick och lade mig! Så överraskad jag blev, och de kunde inte fatta att jag inte hade misstänkt något när de sa att de skulle gå och plugga. Jag fick också en UCSD sweatshirt av dem. Så det var verkligen en bra start på födelsedagen!









Jag började dagen med att prata med pojkvän, familj och vänner på skype, sen tänkte jag gå till stranden innan min föreläsning men det gick från att ha varit väldigt soligt till att bli väldigt dimmigt, så då struntade vi i stranden. Jag gick på min föreläsning och sedan gick vi ett gäng till Bear Garden, vilket är ett event som UCSD arrangerade med gratis mat och öl och lite tävlingar. Så det blev min födelsedagsmiddag. Sedan fixade jag och Frida inför festen på kvällen. Eftersom jag bor med Sylvia som är RA och alltså ska hålla koll på att ordningsregler och liknande följs så kan inte jag ha fester och därför var Frida snäll nog att låta mig ha festen hemma hos henne. Det blev en väldigt rolig och trevlig förfest och folk gillade kakorna som jag hade bakat. Sedan åkte alla som var över 21 till PB och vi gick ut på en klubb som hette Bar West. Alla hade jättekul och jag fick höra nu idag från folk som inte kunde följa med pga att de inte var 21 att de hört att det varit en jättebra fest och att folk hade kul. Det var kul att testa något nytt och komma bort lite från campus-bubblan.





Igår kväll åkte Heather, Alexa, Frida och jag till en restaurang off-campus och åt födelsedagsmiddag för enligt Heather är det Birthday Week som gäller. Det blev en mycket trevlig middag och servitören hade snappat upp att det var min födelsedag så efter middagen kom det in en gigantisk sundae med ett ljus i som jag delade med tjejerna. 


1 kommentar:

  1. Sötnöt! Gud vad jag saknar dig. Du är jättefin på alla bilder och vilken tjusig toga du snott ihop innan! En våtdräkt med rosa detaljer är ju bara sååå du så den får du lägga upp en bild på..och du minns väl att det finns hajar här i Barsebäck också? ;)

    SvaraRadera