torsdag 6 oktober 2011

Kanelbullebak

På söndag börjar surflektionerna så igår köpte jag en våtdräkt! Trodde aldrig jag skulle äga en våtdräkt, men jag tror det var ett bra köp. Dessutom har den rosa detaljer så det kan ju inte gå fel. Varför jag signade up för surflektioner 9.30 på en söndagmorgon vet jag däremot inte.

Ännu en taco tuesday har varit med riktigt goda fish tacos och jordgubbsmargaritas. Igår regnade det för första gången här, började så smått på morgonen med fint duggregn för att bli riktigt svenskt höstregn på kvällen. Som tur är var jag ändå inne och bakade kanelbullar till potlucken som min kompis Heather hade på kvällen. Potluck=knytkalas. Jag och min flatmate Kim bakade tillsammans och fick ett väldigt intressant resultat. Jag bakade enligt ett recept som brukar bli väldigt bra därhemma men här har de ju ingen ordentlig jäst, utan bara torrjäst så bullarna jäste inte direkt utan blev väldigt små (men gulliga). Hittade inget pärlsocker så jag tog flagad mandel istället och det funkade bra. Vår ugn är väldigt konstig, värmen kommer bara nerifrån så medan bullarna var bleka ovanpå så var de brända i bottnen så det fick bli ett gäng väldigt bleka kanelbullar som jag tog med mig till Heather. Jag fick dock väldig mycket beröm för dem och folk tyckte om dem, tänk då hur uppskattade de hade varit om de hade blivit som de blir hemma! Folk var också väldigt imponerade över att jag inte hade köpt degen utan faktiskt gjort den själv. Kim bredde smör på sin bulle och min australiensiska kompis undrade om vi inte egentligen borde äta dem med vispad grädde....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar