måndag 31 oktober 2011

Midterms och Santa Barbara

Så har det redan varit midterms och Halloween. Förra veckan blev väldigt stressig eftersom jag hade 2 midterms i torsdags och en i fredags plus att vi direkt efter min midterm på fredagen åkte till Santa Barbara för att fira Halloween och vi var tvungna att ordna allt med det, fixa utklädnad, packa och hyra bil. Min midterm i sociologiklassen var av uppsatstypen, men vi satt i föreläsningssalen där man sitter packade som sardiner och vissa fick tom sitta i trappgången. Och ändå är de så himla noga med den akademiska integriteten och fusk....De andra två var multiple choice, men inte så mycket lättare för det som jag hade trott. Särskilt i min psykologiklass hade professorn gått in ordentligt för att klura till det för oss. Men han är ändå rätt rolig, en av frågorna var "Din TA (Teaching Assistant) vill att din klass ska följa med och kasta ruttna ägg på hennes ex-pojkväns hus, vilken socialpsykologisk-teknik borde hon använda för att få er att gå med på det?". Skönt att det är över i alla fall!

Sedan var det bara att packa in oss i bilen som vi hyrt och köra iväg. Det tog 5½ timme, men då stannade vi på vägen och åt. Vi hade hyrt ett hus som vi delade 35 personer härifrån IHouse och när vi kom fram var det bara på med kostymerna och sedan åkte vi iväg till Isla Vista där det finns en stor gata där alla är och i alla hus på gatan är det fester. Det var verkligen en upplevelse, ganska märkligt det där med att bara gå omkring på den här gatan visserligen men vi var ju 35 personer bara vi och det var kul att se allas utklädnader, många hade gått in ordentligt för det och hade jättebra utklädnader. På lördagen åkte vi svenska tjejer, Frida, Sanna och Mariann, och Myriam från Marocco, till stranden eftersom det var så himla fint väder och sedan Downtown Santa Barbara där vi också åt middag. Downtown var jättefint och mysigt och vi kom fram till att vi gärna åker dit igen när vi har tid att titta lite mer. Sedan var det tillbaka till huset och upprepa fredagskvällen. Söndagen städade vi och åkte sedan hem efter ett stopp för frukost på IHOP, vilket står för International House of Pancakes. Någon som hört talas om lingonberry butter? Det var nämligen vad man fick till om man beställde Swedish crepes...Jag har i alla fall aldrig hört talas om det.

Det var en väldigt rolig och intensiv helg och det var ganska skönt att komma iväg från San Diego för ett litet tag. Nu väntar en lite lugnare vecka, skolmässigt i alla fall och ikväll kommer Johannes hit så det blir nog en vecka i turistens tecken och en helg i LA väntar. Jag glömde kvar min kamera hemma så jag lånar lite bilder från de andra så ni får se hur helgen såg ut.













1 kommentar:

  1. Hej Linda!
    Kul att läsa din blogg - du skriver mycket bra och verkar ha klarat dig fint därborta. Lycka till med både studier och sällskapsliv!
    Maj i Uppsala

    SvaraRadera