onsdag 28 september 2011

Taco Tuesday

Så sedan jag skrev sist så har jag varit i Pacific Beach (PB) med tre amerikanska tjejer och shoppat, eller de shoppade, jag kom hem tomhänt...Jag var i måndags på en träningsklass som hette Fab Abs, det gick ut på att göra magövningar i 30 minuter och sedan för en ryggövning i 30 sekunder. Inte bra för kroppen! Det roliga var att ledaren i början av passet sa att det var viktigt att träna ryggen också när man tränat magen, men ändå gjorde vi bara en enda fjuttig liten ryggövning. Senare idag ska jag gå på pilates så får vi se hur det är. Men Gerdahallen saknar jag oerhört den saken är säker.

I måndags kväll var jag och de 3 tjejer som jag bor med i PB och åt middag och sedan gick vi till Yogurtland, underbart ställe! Det finns massa olika sorters smaker på yoghurten och färsk frukt och choklad och kakor och grejer att strössla över och så tar man själv av allting och sedan väger man det för att se vad det kostar. Min ena rumskompis förstod inte varför vi inte har samma koncept i Sverige och meddelade att hon tänkte starta den kedjan i Sverige.

Igår var min svenska kompis Sanna som går på Alliant International University här på campus och jag visade henne runt. I San Diego och speciellt PB är det tradition att på tisdagar gå ut och äta tacos, så kallat Taco Tuesday. Så vi gick ut ett gäng från I-House, till ett ställe som heter Typhoon och Sanna kom också med. Provade fish taco, jag vet låter jätteäckligt men det var faktiskt supergott och är tillsammans med shrimp taco den mest populära tacon här. En riktigt kul kväll blev det och taco tuesday kommer det bli fler gånger.

Sanna framför UCSD´s Sun God (ja vi behöver en solgud för här på campus är det alltid molnigt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar