torsdag 22 september 2011

Down Town och square dance


Idag börjar lektionerna. På torsdagar har jag två klasser, Gender and Work och Organizational Leadership. När jag kom till den första lektionen så visade det sig att den hade blivit inställd genom ett mail från föreläsaren igårkväll och jag kan inte ens komma åt min mail. Så det var bara att traska tillbaka och fundera ut vad man skulle göra med all den lediga tiden. Min tid resulterade i ett blogginlägg. Resten av dagen kommer vara fylld med den andra föreläsningen, house meeting med mina flatmates, gymmet med min flatmate Sylvia och sedan Greek meeting, vilket innebär möte med sororityföreningarna.

De senaste dagarna har jag varit down town två gånger, ena gången i Balboa Park, vilket är en jättestor park där det också finns massa museum som turas om att vara gratis på tisdagar. Andra gången gick vi till ett utomhusköpcenter och sedan promenerade vi längs hamnen och kom fram till Sea Port Village, ett område i hamnen. Vi stötte också på ett gäng som bar på en soffa och sedan poserade med den framför en staty. Tydligen var de ute på en road trip och poserade på olika kända platser i USA med denna soffa.

Gratis mat finns det gott om här på campus, särskilt nu första veckan när alla föreningar och liknande har välkomstmiddagar och bbq´s. Så igår efter middagen lärde vi oss square dance, det var faktiskt ganska kul. Och i tisdags hade de några gratis klasser på gymmet, så jag dansade hiphop och var med på boot camp-klassen. Annars har jag hunnit med infomöten för sororities och equestrian team (alltså ridning). Det finns så himla mycket att välja på här och eftersom jag är så himla dålig på att fatta beslut och bestämma mig så är det ganska tufft här när jag vill göra allt! Det hade varit väldigt kul att gå med i en sorority och se om det är som på film, men tydligen kostar det sådär 6000 per år att vara med så jag vet inte om det är värt det.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar