lördag 24 september 2011

Surf´s up!



Idag anordnades det ett event som kallas Meet the beach, så vi blev upphämtade av bussar och åkte till La Jolla Shores. Där fanns det massa föreningar och företag som hade tävlingar och gratisgrejer, t.ex. kunde man prova yoga och zumba. Man kunde också surfa så det passade jag på att göra, sist jag gjorde det var i Australien och då gick det inte särskilt bra men det gjorde det faktiskt nu! Vi fick också lunch och de hade två hundar som surfade vilket var väldigt häftigt och roligt att se.







I torsdags började kurserna. Min första kurs "Gender and work" var som sagt inställd men sen på eftermiddagen hade jag en kurs på Rady School of Management "Organizational Leadership" som verkar bra och som var i en väldigt fin föreläsningssal till skillnad från de andra kurserna. På fredagen hade jag en kurs i socialpsykologi. Det är lite mer som högstadiet eller gymnasiet för på många kurser tar de närvaro även på föreläsningarna och har massa läxor och liknande. På torsdag kväll var det Greek meeting, alltså info om sororities som jag har funderat på att gå med i. Jag har dock fått reda på att det är väldigt dyrt så jag vet inte om det är värt att gå med när det finns så himla mycket annat att göra här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar