fredag 16 september 2011

Campus tour och University town center

Så igår började dagen med en campus tour, tror dock vi bara hann med typ halva campus, det är så stort. Ihouse tycker jag är de finaste byggnaderna av de jag har sett, allt annat här är beige, grått eller brunt. Sedan var det lunch och efter det tog vi bussen till ett ställe där det fanns lite olika affärer och banker. Primära syftet var att köpa frukost, det blev lite frukt, mjölk och flingor. Och för min del gå till banken för att ta ut pengar till att betala hyran eftersom mitt amerikanska bankkonto inte var registrerat än. Sedan var det middag på I-Walk. Vi har student-id med så kallade dining dollars som vi kan använda för att äta på restaurangerna och caféerna på campus men de börjar inte förrän på lördag så fram tills dess bjuder I-House på mat.

Jag har ju lite jetlag men efter att igår ha vaknat kl 5 på morgonen så kändes det som sovmorgon att vakna kl 6.30 idag. Idag blir det en tur till cashier´s office för att betala hyran och sedan en tur till University Town Center som är det närmsta köpcentret. Sedan blir det kräftskiva hos Sanna i Pacific Beach.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar