onsdag 14 september 2011

Första dagen

Efter väldigt mycket planerande är jag nu här i San Diego. Flyget gick bra, däremot var det kaos i Washington där jag mellanlandade, så mycket köer till immigration och säkerhetskontroll så folk missade sina flyg. Jag hann precis till min gate några minuter innan boarding så jag var glad. Sedan var Sanna så snäll och hämtade mig med bil på flygplatsen och jag sov hos henne. Sedan var hon ännu snällare och gick upp i ottan med mig och körde mig till UCSD. Vi hade väldigt svårt att hitta, vi körde runt på campus i 1½ timme innan vi äntligen hittade rätt och då var jag tjugo minuter sen till att checka in min väska på I-House där jag skulle bo och sedan körde vi vidare dit jag skulle ha orientation meeting, dit jag kom någon minut försent. Sedan varade det från 9 till 15 men uppehåll för pizza och chips till lunch (vad annars?).

Efter det var det Ice Cream Socials där det fanns glass och folk från banker, telefonoperatörer o.s.v., så jag öppnade ett konto på Bank of America men hann inte fixa amerikansk telefon eftersom jag fick springa iväg till I-House för att checka in och hämta min nyckel. I-House står för International House och här bor hälften internationella studenter och hälften amerikanska (mest från California). Jag bor på första våningen i Cuzco House tillsammans med en tjej från California som heter Sylvia. Hon är något som kallas RA, och ska hålla koll på de boende så att alla regler följs...Än så länge är det bara hon och jag här men på lördag kommer en till tjej från California och en från Italien. På kvällen serverades mat i form av pasta med tomatsås och coleslaw ute på I-Walk (gången utanför alla ihouse hus).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar